بلاگ

بررسی 4 تفاوت ایرواشر و هواساز

بررسی چهار تفاوت ایرواشر و هواساز

حال که قصد مطالعه این متن را دارید پس احتمالا در فکر خرید تجهیزی مثل هواساز یا ایرواشر هستید. هنگامی که پا به دنیای این تجهیزات می‌گذارید متوجه می‎شوید که چندین گزینه برای انتخاب دارید.

در بین تمامی موارد ایرواشرها و هواسازها جزء بهترین گزینه ها هستند؛ اما سوال اینجاست که کدامیک برای شما بهتر است؟ برای پاسخ به این پرسش و پرسش‎های مشابه این مقاله را به شرح تفاوت ایرواشر و هواساز اختصاص داده ایم. با اطلاعات ذکر شده در این مقاله می‎توانید در نهایت با دیدی باز کالای مناسب را خریداری نمایید. تنها کافیست برای کسب اطلاعات تکمیلی با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

هواساز و ایرواشر هر دو جزء ادواتی هستند که به منظور تهویه هوای مصرفی و تامین هوای گرم یا سرد (بسته به فصل) مورد استفاده قرار می‎گیرند؛ پس شباهت‎های بسیاری با یکدیگر دارند. ضمن آنکه هر دو توان و راندمان بالایی دارند و قادرند نیاز کاربران را در محیط‎ های صنعتی و غیرصنعتی برطرف نمایند. به طور کلی این دو محصول در بسیاری از جهات مشابه یکدیگرند اما در جزئیات و چگونگی ایفای نقش متفاوت اند. برای درک بهتر تمایز بین این دو، ابتدا به طور مختصر هریک را شرح می‎دهیم.

آشنایی با air washer

air washer یکی از تجهیزاتی می‎باشد که به منظور تامین هوای مطبوع مورد استفاده قرار می‎گیرد. در صورت نیاز قادر است رطوبت محیط را نیز تامین نماید. نازل‎های تعبیه شده، آب را با فشار بالا به درون محفظه افشانه می‎کنند. طی این پروسه حرارت هوا گرفته شده و هوای خنک پس از افت دما استفاده می‎شود.
قطعات اصلی استفاده شده شامل فن، موتور الکتریکی، لوله‎ های مارپیچی و رطوبت‎ زن است.

آشنایی با هواساز

هواساز‎ها نیز همانند تجهیزات قبلی در فراهم نمودن هوای تمیز و عاری از گرد و غبار ایفای نقش می‌کنند. این پروسه با کمک رطوبت گیری و سپس کاهش دمای هوا انجام می‎گیرد. پس از کاهش حرارت و رطوبت زنی، هوا باید از فیلترهای تعبیه شده عبور داده شود تا مطمئن شویم فاقد هر نوع آلودگی است. در ماه‎های سرد سال نیز می‌توان از آن به عنوان یک عامل حرارتی بهره گرفت.
اجزای درگیر در این تجهیزات شامل لوله‎های مارپیچی، فن، دمپر، موتور برقی و فیلتر هستند.

بررسی تفاوت ایرواشر و هواساز

  • تفاوت ایرواشر و هواساز از  نظر قدرت

پس از آشنایی اولیه با این تجهیزات حال می‎توانیم به سراغ بررسی تفاوت‎های بین آنها برویم. یکی از کلیدی‎ترین تفاوت‏ها ظرفیت تهویه در آنها می‎باشد.
هواساز‎ها تهویه هوا را با توان‎ بیشتری انجام می‎دهند. سپس می‎توانیم هوای تولیدی از سوی آنها را با کمک کانال‎کشی به فضاهای دیگر هدایت کنیم؛ اما چنین قابلیتی در دستگاه Air Washer وجود ندارد.

چنانچه قصد دارید تا از این محصولات در فضاهایی مثل بیمارستان، ارگان‎های دولتی با متراژ زیاد و یا فضاهای صنعتی با وسعت بالا استفاده کنید؛ هواسازها گزینه معقول‎تری هستند.

  • تفاوت ایرواشر و هواساز از نظر کاربرد و عملکرد

هرچند که air washer ابزاری مفید و راهگشاست اما نمی‎توان از این موضوع صرف نظر کرد که از نظر قدرتی توان محدودتری دارد. به علت توان کمتر کاربرد ایرواشر بیشتر مربوط به فضاهای کوچکتر مثل فضاهای شخصی و یا مسکونی می‎شود. به عبارت ساده‎تر این ابزارها تجهیزاتی محبوب و با راندمان بالا می‎باشند که برای فضاهایی با وسعت کم گزینه فوق‌العاده‌ای هستند. البته ایرواشر صنعتی ظرفیت‎ بیشتری در قیاس با نمونه‎ خانگی دارد.

اما به طور کلی اگر انتظار دارید تا دستگاه متراژ و اتاق‎های زیادی را پوشش دهد بهتر است به سراغ هواسازها بروید.

  • وجه تمایز بین این دو محصول از نظر گرمایش
    برای آنکه air washer بتواند نقش گرمایشی را در فصول سرد سال ایفا کند نیاز است تا از تجهیزات دیگری بهره بگیرد. پروسه رطوبت‎دهی و کاهش دمای هوا (بر اساس تبرید تبخیری) نیز در درون فضای تجهیز انجام می گیرد؛ لذا گاهی کاهش دما آنطور که انتظار می رود انجام نمی‎گیرد. اما در طرف مقابل در هواساز‎ها از عملیات تبرید تراکمی برای کاهش دمای هوا کمک گرفته می‎شود از این رو شاهد هوای خنک‎تری خواهیم بود. پروسه برودتی/ حرارتی و رطوبت زنی با کمک کانل صورت می پذیرد و هواساز تنها از یک واسط کمک می‎گیرد.
  • وجه تمایز بین این دو محصول از لحاظ سرمایش

از دیگر تفاوت‎های مطرح شده موضوع برودتی است. امکان اتصال هواساز به چیلر و موتورخانه وجود دارد. به منظور استفاده از این دستگاه می‎توان آن را به موتورخانه و یا تجهیزات دیگر متصل نمود. در نهایت نیز هوای گرم یا سرد تولیدی با کمک کانال‎کشی به فضای مد نظر هدایت می‎گردد.
در طرف مقابل ایرواشر‎ها برای این کار تنها نیازمند اتصال به مخزن آب داغ هستند. کل این پروسه با کمک عملیات آب پودر شده پیش می‎رود و هوا پس از رطوبت‎زنی آماده استفاده خواهد بود.

چگونگی خرید این محصولات

با شرح تفاوت ایرواشر و هواساز احتمالاً متوجه شده‎اید که برای فضای مد نظر شما کدام یک می‎تواند گزینه عاقلانه‎تری باشد. چنانچه قصد خرید هر یک از این تجهیزات را دارید می‎توانید از طریق سایت کوییک فن اقدام نمایید. این مجموعه با سالها تلاش در حوزه طراحی، ساخت و عرضه تجهیزات برودتی/ حرارتی توانسته هم اکنون به یکی از پیشتازان این عرصه مبدل گردد.
اگر به دنباله فروشگاهی حرفه‎ای و متعهد هستید تا دیگر نگرانی در خصوص کیفیت تجهیزات و قطعات به کار رفته در آنها نداشته باشید می‎توانید از این سایت بهره بگیرید.
لازم به ذکر است که علاوه بر این دو دستگاه محصولات دیگری چون انواع اگزاست فن، تهویه مطبوع (چیلر، زنت)، انواع غبارگیر و انواع فن آکسیال در سایت موجود می‎باشد و امکان خرید آنها وجود دارد. همچنین در صورت نیاز می‌توانید لوازم جانبی این تجهیزات را نیز به واسطه این سایت خریداری نمایید.

تنها کافیست مشخصات ایرواشر، هواساز یا سایر محصولات را در سایت جستجو کنید و پس از مطالعه جزئیات آن را در لیست خرید خود جای دهید.
از دیگر مزایای خرید از این سایت علاوه بر تولید محصولات با کیفیت و تضمین شده این است که کالاهای خریداری شده شامل حداقل 15 سال پشتیبانی می‎شوند.
جالب است بدانید که تمامی کالاهای ارائه شده تا سه سال پس از نصب گارانتی تعویض دارند.
در صورت ایجاد هرگونه پرسش و یا نیاز به مشاوره می‎توانید از طریق تلفن‎های درج شده و یا پل‎های ارتباطی سوالات خود را از مشاورین و متخصصین مجموعه جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *