هواکش محوری کانالی و جت فن
هواکش محوری کانالی و جت فن
زمان مطالعه: 3 دقیقه
توضیحات و کارکرد
- هواکش کانالی و جت فن از انواع فن های محوری است که هوا را موازی با محور فن حرکت می دهد. این فن ها دارای محفظه ی لوله ای هستند که باعث افزایش کارایی فن می شوند. فن های محوری کانالی و جت فن ها به دو صورت مستقیم و پولی تسمه می توانند انرژی را از موتور به پروانه منتقل کنند. این مدل هواکش های محوری به صورت مکنده کاربرد دارند.
- هواکش کانالی و جت فن ها دارای قدرت بسیار زیاد هستند و می توانند به دو صورت فن کمکی(بین کانال برای تامین افت فشار) وفن تهویه اصلی به کار برده شوند. هنگامی که اتصال موتور و پروانه به صورت مستقیم باشد، موتور و پروانه هر دو در محفظه ی لوله واقع می شوند و موتور مستقیما در مسیر عبور جریان هوا نصب می گردد؛ در حالی که اگر اتصال پولی تسمه ای باشد موتور در خارج از محفظه تعبیه می شود؛ به همین دلیل هنگامی که قصد به کارگیری این فن را در مکان هایی با جریال های تقریبا آلوده یا حاوی دود و ذرات داریم، از نحوه ی اتصال پولی تسمه ای استفاده می کنیم.
- هواکش های کانالی و جت فن بر اساس ساختاری که دارند نسبت به دیگر هواکش های محوری و آکسیال دارای فشار استاتیک بالاتر می باشند و می توانند حجم بسیار زیادی از هوا را با قدرت زیادی تا چندین متر پرتاب کنند.
- تفاوت هواکش های کانالی و جت فن در این است که در جت فن ها برای جلوگیری و کاهش پیچش هوا، بالا بردن راندمان دستگاه و بهبود عملکرد فشار استاتیک، قبل از فن در لوله، تعدادی پره های راهنما تعبیه می کنند تا بتوانند قبل از ورود هوا به داخل پروانه، جریال آن را مستقیم کنند.از این رو، جت فن ها از پر بازده ترین هواکش ها در دسته ی محوری محسوب می شوند.
- از جمله کاربرد های هواکش های محوری کانالی و جت فن در امر تهویه و تخلیه ی هوا در مکان های زیر می توان اشاره کرد:پارکینگ های عمومی، تونل های شهری، تونل های مترو، تونل های جاده ای، معادن، محیط های انفجاری، محیط های دارای رطوبت و حرارت بالا، محیط های دارای گازهای سمی و…
- لازم به ذکر است که عواملی چون تعداد،جنس، شکل و زاویه ی تیغه ها می توانند در نوع کاربری و کیفیت عملکرد هواکش ها موثر باشند.
هواکش لوله محوری
هواکش های کانالی و جت فن بر اساس ساختاری که دارند نسبت به دیگر هواکش های محوری و آکسیال دارای فشار استاتیک بالاتر می باشند و می توانند حجم بسیار زیادی از هوا را با قدرت زیادی تا چندین متر پرتاب کنند.
مشخصات کلی محصول کوییک فن
- بدنه دستگاه از جنس فولاد اصفهان است که با یک لایه رنگ الکترواستاتیک در برابر زنگ زدگی مقاوم می شود.
- اتصال هایی که نیاز به جوشکاری دارند، عملیات توسط دستگاه فول جوش CO2 انجام می گیرد.
- پروانه فن جهت راندمان بالای دستگاه توسط دستگاه دیجیتالی دارای بالانس استاتیکی و دینامیکی می باشد.
- دستگاه ها جهت استحکام بالا تسمه کشی شده اند.
دستگاه های هواکش محوری کانالی و جت فن با هوادهی 80000~1500(m3/h) & 880~47000(cfm)و فشار 1000~200(pa) & 0.8~4(inWC) در سایز های 300mm~1000mm تولید می شوند.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
توضیحات و کارکرد
- هواکش کانالی و جت فن از انواع فن های محوری است که هوا را موازی با محور فن حرکت می دهد. این فن ها دارای محفظه ی لوله ای هستند که باعث افزایش کارایی فن می شوند. فن های محوری کانالی و جت فن ها به دو صورت مستقیم و پولی تسمه می توانند انرژی را از موتور به پروانه منتقل کنند. این مدل هواکش های محوری به صورت مکنده کاربرد دارند.
- هواکش کانالی و جت فن ها دارای قدرت بسیار زیاد هستند و می توانند به دو صورت فن کمکی(بین کانال برای تامین افت فشار) وفن تهویه اصلی به کار برده شوند. هنگامی که اتصال موتور و پروانه به صورت مستقیم باشد، موتور و پروانه هر دو در محفظه ی لوله واقع می شوند و موتور مستقیما در مسیر عبور جریان هوا نصب می گردد؛ در حالی که اگر اتصال پولی تسمه ای باشد موتور در خارج از محفظه تعبیه می شود؛ به همین دلیل هنگامی که قصد به کارگیری این فن را در مکان هایی با جریال های تقریبا آلوده یا حاوی دود و ذرات داریم، از نحوه ی اتصال پولی تسمه ای استفاده می کنیم.
- هواکش های کانالی و جت فن بر اساس ساختاری که دارند نسبت به دیگر هواکش های محوری و آکسیال دارای فشار استاتیک بالاتر می باشند و می توانند حجم بسیار زیادی از هوا را با قدرت زیادی تا چندین متر پرتاب کنند.
- تفاوت هواکش های کانالی و جت فن در این است که در جت فن ها برای جلوگیری و کاهش پیچش هوا، بالا بردن راندمان دستگاه و بهبود عملکرد فشار استاتیک، قبل از فن در لوله، تعدادی پره های راهنما تعبیه می کنند تا بتوانند قبل از ورود هوا به داخل پروانه، جریال آن را مستقیم کنند.از این رو، جت فن ها از پر بازده ترین هواکش ها در دسته ی محوری محسوب می شوند.
- از جمله کاربرد های هواکش های محوری کانالی و جت فن در امر تهویه و تخلیه ی هوا در مکان های زیر می توان اشاره کرد:پارکینگ های عمومی، تونل های شهری، تونل های مترو، تونل های جاده ای، معادن، محیط های انفجاری، محیط های دارای رطوبت و حرارت بالا، محیط های دارای گازهای سمی و…
- لازم به ذکر است که عواملی چون تعداد،جنس، شکل و زاویه ی تیغه ها می توانند در نوع کاربری و کیفیت عملکرد هواکش ها موثر باشند.
ضربه بزنید
هواکش لوله محوری
هواکش های کانالی و جت فن بر اساس ساختاری که دارند نسبت به دیگر هواکش های محوری و آکسیال دارای فشار استاتیک بالاتر می باشند و می توانند حجم بسیار زیادی از هوا را با قدرت زیادی تا چندین متر پرتاب کنند.
مشخصات کلی محصول کوییک فن
- بدنه دستگاه از جنس فولاد اصفهان است که با یک لایه رنگ الکترواستاتیک در برابر زنگ زدگی مقاوم می شود.
- اتصال هایی که نیاز به جوشکاری دارند، عملیات توسط دستگاه فول جوش CO2 انجام می گیرد.
- پروانه فن جهت راندمان بالای دستگاه توسط دستگاه دیجیتالی دارای بالانس استاتیکی و دینامیکی می باشد.
- دستگاه ها جهت استحکام بالا تسمه کشی شده اند.
دستگاه های هواکش محوری کانالی و جت فن با هوادهی 80000~1500(m3/h) & 880~47000(cfm)و فشار 1000~200(pa) & 0.8~4(inWC) در سایز های 300mm~1000mm تولید می شوند.
تولید و فروش
شرکت کوییک فن، طراح و تولید کننده انواع سیستم های تهویه صنعتی و مطبوع، مفتخر به ساخت و ارائه ی انواع محصولات، متناسب با محیط و مطابق استاندارد های روز است.برای برقراری ارتباط با مهندسان شرکت کوییک فن جهت انتخاب مناسب ترین دستگاه و اطلاع از قیمت با شماره های موجود تماس حاصل فرمایید.
تولید و فروش
شرکت کوییک فن، طراح و تولید کننده انواع سیستم های تهویه صنعتی و مطبوع، مفتخر به ساخت و ارائه ی انواع محصولات، متناسب با محیط و مطابق استاندارد های روز است.برای برقراری ارتباط با مهندسان شرکت کوییک فن جهت انتخاب مناسب ترین دستگاه و اطلاع از قیمت با شماره های موجود تماس حاصل فرمایید.
بدون دیدگاه